Canvis en l'arbitratge de consum
Aquest estiu s'ha aprovat el nou Reglament Arbitral de Consum i així afecta les empreses…
La norma, que s'adapta a la normativa europea, regula els procediments del Sistema Arbitral de Consum, que té com a objectiu la resolució de forma extrajudicial, vinculant i executiva de les controvèrsies (tant nacionals com transfrontereres) que sorgeixin entre empresaris i consumidors o usuaris residents a la Unió Europea.
La nova regulació és molt semblant a la que regia fins ara: es mantenen els mateixos terminis per contestar la sol·licitud d'arbitratge (15 dies), així com les possibilitats d'actuació (formular al·legacions per defensar-se o per reconvenir) i el termini de resolució (90 dies, prorrogables segons la dificultat tècnica). Ara bé, hi ha dues novetats importants en matèria d'adhesió:
- Oferta pública d'adhesió única. Fins ara, podíeu adherir-vos a un arbitratge de consum en un determinat àmbit territorial, excloent-ne d'altres (adhesió limitada). Doncs bé, a partir d'ara haureu d'acceptar l'arbitratge a qualsevol territori.
- Distintiu. Com a conseqüència d'això, el distintiu d'empresari adherit al Sistema Arbitral de Consum passa a ser únic i d'utilització i exhibició obligatòria en qualsevol suport, de manera que permeti al consumidor saber que hi esteu adherits.
Per facilitar la transició d'una normativa a una altra, qui estigui adherit a l'arbitratge de consum de forma limitada disposa de sis mesos per adaptar la seva adhesió o per donar-se de baixa (comunicant-ho a la Junta Arbitral competent). I els processos arbitrals que estiguin oberts continuaran regint-se per la normativa anterior fins a la seva conclusió.
Els nostres assessors us informaran de com adaptar-vos a la nova normativa i us assessoraran sobre aquest procés de resolució de conflictes amb consumidors.